VEEE VİŞNE LİKÖRÜ ZAMANI

Yıllar önce sanırım 5 yıl önce başladım vişne likörü yapmaya , biz seviyoruz jahvenin yanında likör içmeyi.İlk sene işi çok abartıp nane ve süt likörüde denemiştim.Nane likörü hiç te çarşıdan aldıklarımız gibi berrak yeşil renkli olmadı sanırım gıda boyası kullanılıyor , onuda denedim ama tabiki oranı tutturamadım çok çok koyu bir yeşil oldu ve hiç berrak değildi , aromasıda satın aldıklarımız gibi değildi ve bir daha denemedim.

Süt likörünüde BAİLEYs e benzeyecek diye denedim , bal gibi talı bir süt ve alkol karışımı oldu oda başarısızlıkla sonuçlandı onuda beğenmedim ve bir daha denemedim.


Ama vişne likörüm çook güzel oldu , geçtiğimiz 2 sene hariç her sene yapıyorum , ilk yaptığım sefer karanfil ve tarçını çok fazla geldi ondan sonra tarifin yarısı hatta çeyreği kadar karanfil ve tarçın kullanıyorum.


1 KG vişne saplarından ayrılıp yıkanıp kavanoza yerleştirilir. Bi seferinde çekirdeklerini çıkartmıştım , işi bitince deepfreeze dondurmuştum , tatlıları süslerim diye düşünüyordum ama karanfil , tarçın ve votka aromasını o kadar emmişler ki hiç bir tatlıya yakışmadı , boşuna emek verip çekirdeklerini ayıklamışım , bu denemeden sonra artık hiç çekirdek çıkarmak ile uğraşmıyorum


Vişnelerin üzerine 250 gr. toz şeker ekleniyor. Ben her seferinde en az 4 kg vişneden kuruyorum likörümü , çünkü hem içmeyi hemde hediye etmeyi seviyorum.


Şekerin üzerine 5-6 parça tarçın ( ben en fazla 3 parça koyuyorum ) 7-8 tane karanfil ( en fazla 5 tane koyuyorum ) 

Kavanozun ağzını kapatıp 20 gün güneş ışında bekletmek gerekiyor , arada sırada çalkamak yeterli

Daha sonra 35 lik votka ekliyerek , 1 ay kadarda gölgede bekletiyorsun 

Vee sonuç güzelce süzüp şişelere dolduruyorsun AFİYET OLSUN








 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikiş Makinamın Çözülmüş Sırları :)

Çaydanlık Örtüsü

KISIR ve MERCİMEK KÖFTESİ