Yaşasııın AŞURE zamanı

2005 yılından beri yani evlendiğimden beri her sene aşure zamanını hiç kaçırmam , hem çok sevdiğim bir tatlı hemde hoş bir paylaşım :) Bu senede yapmak ve dağıtmak nasip oldu çok mutlu oldum :) Aşamalarını resimlemeyi planlamıştım ama dalmışım ve unutmuşum ne yazık kii :( farkettiğimde artık çok geç olmuştu , ama olsun bir kez daha pişirdiğimde resimlerinide paylaşırım .Tarifi nereden aldığımı not etmemişim ama her kim verdiyse elleri ve yazısı dert görmesin , çünkü tam benim arzu ettiğim lezzette oluyor.Şimdiye kadar yaklaşık 10 kere pişirdim sadece bir kez bana oyun yaptı !!! kıvam alması gerekirken tüm malzemeler sanki suyun içinde yüzüyorlardı , o kadar çok üzülmüştüm ki , sayın kocamda ben çok üzülünce herşeyi bilen kişi olarak nişasta ekleyip tekrar kaynatmamı söyledi.Tabikiii ben onu dinlemedim ertesi sabah anneme sorduğumda o da aynı şeyi söyledi !!!!! Ama yine en çok bilen ben olarak tabiki birşey eklemeden ertesi günü hepsini bir kez daha uzun uzun kaynattım oldu , demekki ben çok acele ettim , yazan dakikalarda sanki pişmek zorundaymış gibi ....Her neyse bu da ailemizin önemli bir aşure hatırası :)
Malzemeler:
2 su bardağı buğday
1 su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasulye
1/2 su bardağı pirinç
5 su bardağı şeker
15 su bardağı su
1 su bardağı çekirdeksiz üzüm
1 su bardağı küp küp doğranmış kayısı
1 su bardağı incir
1 su bardağı fındık
Sülemek için : Fındık,dolma fıstığı ,kuş üzümü
Yapılışı :Akşamdan buğdayları güzelce yıkadıktan sonra suyunu süzün, üzerini 4 parmak geçecek kadar ya da 15 bardak soğuk su ile bir taşım kaynatıp sabaha kadar o suda bekletin.Yine akşamdan kuru fasulye ve nohutu ayrı kaplarda ıslatın.Sabah nohut ve fasulyeyi süzüp düdüklü tencere de bir arada ( istenirse ayrı ayrı ) üzerine 2 parmak kadar soğuk su koyup ortalama kolay pişen cins iseler  25 dakika pişirin.
Kayısıları tavla zarı büyüklüğünde doğrayıp , üzümlerle birliket üzerini iki parmak geçecek kadar su ile 10-15 dakika kaynatın.Tüm kuruyemişi yıkamayı unutmayın.
Büyükçe bir tencereye kaynatılmış nohut ve fasulyeyi , buğday , pirinç ve kuru meyveleri suları ile birlikte koyun.Tencerenin altını orta hararetli ateşe getirin.Kaynamaya başlayınca şekeri ilave edin ve 10-15 dakika kaynatın ( hani yukarıda anlattığım sulu olma konusu bu 15 dakika çok sadık kaldığımdan oldu , ocağın verimine ve malzemenin pişme kapasitesine göre bu süre değişiyormuş :(  ) Altını kapat ve bir çimdik tuz , ,ncir ve fındığı ekle.İnciri ocağı kapatmadan eklersen aşurenin rengi kararabilir.Soğuduktan sonra süsleyin.
Afiyet olsun bana göre gerçekten güzel oluyor ve her yiyenden övgü alıyorum.Akşamdan ıslatma işi çok vakit almıyor sabaha kalan işin toplamı yaklaşık 2 saat sürüyor benim hızımla yani çok ta zor değil ....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikiş Makinamın Çözülmüş Sırları :)

Çaydanlık Örtüsü

KISIR ve MERCİMEK KÖFTESİ