Bebek Kurabiyelerim

Bugün arkadaşımın ikizleri için bebek kyrabiyeleri yaptık , sayın kocamda yardım etti :) 2 hafta önce deneme yapmıştım , kalıp ve renklere karar vermek için ama dünde yeni bir kalıp aldım.Toplam 24 adet kurabiye çıktı ama 21 tanesini süsledim, torbaladım .Büyük çoğunluğu içime sindi , ama renkli tüp şeker ile süslediklerim güzel olmadı .Tarifini mesai arkadaşımdan almıştım , hatta geçtiğimiz sene İdiz'in 1. yaş doğum günü için yapmıştık pek güzel ve zevkli olmuştu.Ancak yarı ölçek yapınca daha kolay açılıyor , bu ikinci keredir tam ölçek yapınca hamur yumuşak oluyor ve yapışıyor , tarif dışında un ekleyerek topluyorum.Ama sanırım işin sırrı yumurtada tam ölçek yapınca sanırım 2 yumurta olmalı.Her ne ise bence hoş oldu.Hadi ama yeğenlerim benim hazırlıklar tamam sağlıkla şansınızla gelin sizi heyecanla bekleyen bir teyzeniz var :)
Kurabiye tarifi :
200 gr yumuşak tereyağ ile 200 gr şeker karıştılıyor, daha sonra 1 yumurta , 400gr un ve bir paket vanilya eklenip düşük hızla karıştırılıyor ve üzeri naylan ile kapatılıp minimum 1 saat buzdolabında hamur dinlendiriliyor.
 
Sayın kocamla Bahaus tan 5 mm lik ve 3 mm lik çıtalar almıştık.5 mm likleri oklavamın altına kılavuz yaparak hamuru küçük parçalara ayırıp açtım ve kalıp yardımı ile şekillendirdim.Yağlı kağıt serili tepsiye dizdim.Az da olsa kabardığı için seyrek dizdim.Önceden 180 derece ısıtılmış fırında kenarları renk değiştirene kadar pişirdim.Daha sonra fırının teli üzerinde soğumaya bıraktım.
 

Pembe ve beyaz şeker hamurlarınıda 3 mmlik kılavuzlar yardımı ile açtım ve aynı kurabiye kalıpları ile şekillendirdim.Soğumuş kurabiyelerin üzerine yumurta akı sürerek şeker hamurlarını yapıştırdım.Kimisinide desenli merdanem ile açtım.Kendinden desenli oldu .Daha sonra bebişlerin ismini kalıp yardımı ile şeker hamuru üzerine bastım.Alfabe kalıplarımı TCHİBO dan almıştım.Gümüş rengi şeker incileri ile de süsledim.Bence pembe rengi çok yakıştı.
Daha sonra minik şeffaf torbalara koyup bebek kurdelaları ile bağlayıp tek tek paketledim.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
çok güzel olmuşlar Filizciğim
ve fekat hani bana da getirecektin...
bunu saymıyorum bir sonrakilerden payımı istiyorum...
ayrıca kocam da istiyormuş kurabiye... ayrıca teknik kurabiye eğitimi de istiyomuş sayın kocandan..ellerinize sağlık
Adsız dedi ki…
adsız benim... ebru...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikiş Makinamın Çözülmüş Sırları :)

Çaydanlık Örtüsü

KISIR ve MERCİMEK KÖFTESİ