KİMONO TERLİK



Kimono terlikleriminde hikayesi çok matrak.Ayak numaram 33.5 olduğu için çocuk patterni indirirsem bana göresi kesin vardır diye düşümdüm ama ne yazık kiiiiii japonlarında ayağı küçük onu unutmuşum :)

Sonra başka bir siteden bayanlar için olanı indirdim bu seferde 5 numaradan başlıyordu pattern.Kağıdın üstünde patterne ayağımı koyunca bayağı büyük kalıyordu.Epey hayal kırıklığı yaşayıp hevesim kırılmıştı.
Sonra kırmızı üzeri beyaz puanlı bir kumaş görünce bunun yakışacağını düşündüm satın aldım , bununda üzerinden epey zaman geçti ve sonunda bir cesaret koyuldum işe 

Kırmızıda nasıl olduysa astarlık almamışım her iki yüz içinde aynı kumaşı kullanmışım ALLAHTAN J J Sonra çok güzel olup övgüler alınca başka kumaştan denemeye karar verdim ama elde bir tecrübe olunca astarda nasıl davranacağımı öngördüm 





Yine dak kumaş kullandım bence bu önemli J çünkü daha sonra hamiş arkadaşlarımın bebeklerine pamuklu kumaştan diktim ama fakat o da nesi ????? yumuşak kumaş ile olmuyormuş , telalamış olsamda olmadı biraz tok kumaş lazım bunun için.




Pattern 2 parçadan oluşuyor taban ve üst olarak.Tabanı sağ ve sol olmak üzere çevirerek kullanmak gerekiyor tecrübe ile sabit !!!!! sağ ve sol taban ile birer elyaf, birer astar , birer asıl kumaştan biçiliyor.Üst parça kalıbıda tek verilmiş ama her bir tek için önce ön taraf sonra arkasını çevirerek yine birer elyaf, birar astar birer asıl kumaş biçiliyor.




Üst parçalar kendi içlerinde arka ortadan birleştiriliyor.
Aman haaa pattern üzerindeki noktalamaları kumaşa geçirmeyi unutmamalı yine tecrübe ile sabit J




Sonra üst parçalar yüzleri birbirine bakacak şekilde birleştirip ütü yardımı ile ön yüzleri çevriliyor.




İşte bundan sonrası emek istiyor , iğnelerden ellerim delik deşik oldu !!!!!Önce noktalarına göre astar tarafı üste gelecek şekilde üst parça uçları iğneleniyor. Sonra asıl kumaştan tabana yüzleri birbirine gelecek şekilde iğnelenmeye başlıyor .Ve makinaya çekiliyor.Dikiş payları iyice temizlendikten sonra terlik bitmeye hazır.




İki astarlık taban arasına elyaf koyularak , kumaşlar yüzyüze bakacak şekilde çevirme boşluğu bırakılarak dikilip çevriliyor bu da terliğin tabanı oluyor.




Bitince öyle hoşuna gidiyor ki insanın hele de birde övgü alınca tadından yenmiyor.Bu hızla ikinciyide diktim , yukarıda dediğim gibi bebeler için diktim ama başarısız oldu bakalım belki yine daha tok bir kumaş ile bebelere denerim çünkü küçüğüde öyle sevimli oluyor kii



















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dikiş Makinamın Çözülmüş Sırları :)

Çaydanlık Örtüsü

KISIR ve MERCİMEK KÖFTESİ