Mayıs 2011 İTALYA GEZİM

Veee Romadayız .Sabah saat 03:00 de sayın kocam ile yola çıktık.Kuzenim ve görümcemi aldık ve bizi havaalanına bıraktı.Uçağımız tam saatinde 06:20 de kalktı.Gece uyumamış olmak tabii güm içinde başağrısı problemi yaşadık görümcem ile.COLOSEUM, AŞK ÇEŞMESİ TREVİ , İSPANYOL MERDİVENLERİ ni gezdik.Binalar heykeller çok heybetli ve büyük.Büyüklüğü ciddi bir ihtişam yaratıyor.Saat 15:00 civarı otelimize giriş yaptık.Odamız çok büyük ve yüksek tavanlı ferah.Akşam VATİKAN a gittik , törenler vardı , içeri giremedik avlusunda durduk , sonra şehir turu yaptık ve otelimize geri döndük.Akşam yemeğini otelde yedik.
2 Mayıs 2011
Sabah 08:00 de yola çıktık , güneye doğru , POMPEİ şehrini dolaştık.Tam bir şehircilikti , MS.7. yüzyılda etkileyici bir şehircilikti,sınıf farkları mimari ögeler ile belirtilmişti.YANARDAĞ VEZÜV patlamasından sonra oldukları gibi kül olmuş insan vücudları vardı.GENELEVLER enteresandı,Sonra öğle yemeği yiyerek ( 13 euro )yola koyulduk.NAPOLİ ye gittik, beyoğlu ve tarlabaşı gibi genel bir görüntü hakimdi.Deniz kenarı tam bir Akdeniz şehri idi.Buradan limon, kavun,acıbiberli çikolata likörleri aldım.Permesan peyniri ,İSANIN GÖZYAŞLARI isimli şaraplar aldım.
3 Mayıs 2011
Sabah 08:00 de bavullar ile yola koyulduk.FLORANSA ya doğru.uzun bir otobüs yolculuğundan sonra vardık.Çok etkileyici DUOMO KATEDRALİ , U PAZARI gezdik.Öğle yemeğini rehberin gösterdiği yerde yedik( 15 euro ).Fiyatlar çok yüksek daha doğrusu İstanbul ile aynı , taşımaya değmez.İncik boncuk pazarıda Eminönü ile aynı sadece güzel çantalar var ama ihtiyacım olmadığı için almadım.Kahve içmek için bir cafede oturduk, yağmur bastırdı.ama Allahtan biz kalkana kadar kesildi.Cafe latte ve elmalı turta yedim 15 euro ya.Sonra MİKELANJELO tepesine çıktık, FLORANSA yı tepeden izleyip foto çektik.Ve otelimize geldik akşam 20:00 civarı olmuştu.Odamız ilk odamıza göre küçük , cadde üzeri bir otel, yeni rönuve edilmiş, ama duş yeri çok fena suyun yarısı dışarıda.Burada kahve makinasından kahve almak için 3 euro harcadım.Yarın ki extra geziye katılacağız , bunun içinde 80 euro ödedim.Şimdiye kadar 321 euro harcadım.
4 mayıs 2011
Sabah 08:00 de kahvaltıdan sonra yola çıktık.Önce PİSA ya gittik.gerçekten etkileyici br yerdi.Fotograf çektikten sonra bir cafede oturduk, kahve ve limonlu tart yedik ( 4 euro ) , sonra hediyelik eşyacıları gezdik , alışveriş yaptık.28.5 euroluk alışveriş yaptım.Oradan GİMİGNANO ya gittik.Burası çok güzel bir şehirdi.Pizza+sprite 5 euro ile karnımızı doyurduk.Kendime şapka aldım ( 12 euro ).Evime kapı numarası ( 5,20 euro ),yeğenim ve kendime bozuk para çantası aldım( 8 euro ) , Daha sonra SİENA ya geçtik.Daracık sokaklar ve kalabalıktan sonra meydan çok hoştu, ama bana etkileyici gelmedi.Burada akşam yemeğimizi yedik ( 10 euro )