Temmuz 2006 BATI KARADENİZ GEZİM

15 Temmuz 2006 ;
10:05 = İstanbul’dan yola çıktık
13:00 = Bolu BERCESTE de nefis bir yemekten sonra hareket ettik ( ızgara et, yoğurt , salata)
16:10 = DEVREk ten baston aldık , kahve içtik , bastoncular çarşısını gezip yola çıktık.Çok temiz , bakımlı bir kent ve insanları şehirli
18:50 = SAFRANBOLU HIDIRLIK çaybahçesinde çay içtik , parkından şehri seyrettik.ASMAZLAR KONAĞIndan yer ayırttık.
19:26 = Konaktaki odamıza yerleştik.Tek kelime ile ŞAHANE, pirinç yatak , işli örtü ve perdeler , ahşap döşeme , yüksek tavan , kilimler.
22:30 = ŞEHZADE SOFRASInda yemek yedik , ŞEHZADE PİLAVI çok hoştu.ARASTA ÇARŞIsında dolaştık , SAFRANLI LOKUM ve CEVİZLİ YAPRAK HELVASI aldık.Otelimizin alt katında çay içtik.
16 Temmuz 2006
07:40 = Uyandık , kahvaltıya gidiyoruz.Çok rahat uyumamışız ikimizde .Ya yorgunduk ya yatağı yadırgadık.
17:10 = ASMAZLAR KONAĞI bahçesindeyiz.Kahvaltıdan sonra eski şehir merkezine indik.Küçük akülü arabalar ile şehri gezdik.Çok zevkliydi.Sonra MANİFATURACILAR ÇARŞISInda kahve içtik ve yaya olarak bir kez daha birçok yeri gezip foto çektik.Fotoları tab ettirmeye bıraktık saat 13:00 da hazır olacaktı .YEMENİCİLER ÇARŞISInı ve ARASTAyı gezdik, balkaşığı aldık.Bir çanta beğendim .Sonra otele dönüp arabamızı aldık , para çektik ,oradan KASTAMONU yolu üzerindeki KADIEFENDİ LOKANTASIna gittik.Kuyu kebabı, iç pilav ve salata yedik.Leziz ve temizdi.Çayımızıda içtikten sonra kalktık.HÜKÜMET KONAĞInı aradık ama bulamadık.Çünkü benim gördüğüm tabela yeni hükümet konağına gidiyormuş , sonra arabayı otele bırakıp , yaya yine eski şehir merkezine gittik , fotografları aldık , ben şişkoluğumu görünce çok bozuldum.Çantamı aldık , güneş saati olan çay bahçesinde türk kahvesi içip gerçek aradığımız HÜKÜMET KONAĞIna gittik.Bu arada turizm bürosundan 1CD 2 broşür aldık.SAAT KULESİni görüp otelimize döndük.Çok yorulmuştuk ve terlemiştik.Güzel odaya hem geçmek istiyorduk hem de üşeniyorduk.Ama bir süprizle karşılaştık odamızı değiştirmişler ve eşyalarımızı da taşımışlardı.Banyo yapıp bahçeye indik.
17  Temmuz 2006
08:10 = Dün akşam ÇEVRİKKÖPRÜ-3 diye bir lokantaya gittik , şehir merkezinde bir lokanta ama çok pisti.Masaların üzeri , tuzluk biberlik ve peçetelikler leş gibiydi.Oradan kalktık ve ŞEHZADE SOFRASIna gittik.Buranın özel yemeği BÜKME ve ayran yedik, ayrıca sayın kocam kuzu şişte yedi.Sonra çarşıyı dolaştık , dualar aldık bir de çektiğimiz resimleri koyacağımız albüm aldık.CİNCİ HANı gezecektik ancak ücretli olunca anlamsız geldi ve vazgeçtik.Kahve içecektik onuda istemedik, meydandaki wclerin üst katındaki parkta epey oturup otelimize döndük,otelin bahçesinde çay kahve içtikten sonra uyumaya odamıza çıktık.Ben bu gece daha rahat uyudum ama sayın kocamın boynu tutulmuş durumda .Sabahları saat bile çalmadan uyanabiliyoruz.Odamız çok büyük ve güzeldi.Bir daha gelirsek yine o odada kalmak isterim.Şimdi kahvaltımız bitti .Birazdan yola çıkıcaz.Hayırlı yollar olsun İnşallah :)
20:20 = Yolculuğumuz çok keyifli geçti.Saat 13:30 civarı Sinop’a vardık .KUMSAL OTEL e yerleştik.Otel temiz ama SAFRANBOLU gibi asla değil.Hava çok güzeldi ve karnımız çok acıkmıştı, hemen mayolarımızı giyip otelin restaurantına indik , ızgara köfte ,salat,kuzu şiş,cacık ve soslu patlıcan yedik.Birden hava kapadı.Nerde denize girmek ben dondum.Hemen üstümüzüğ değiştirip şehir merkezine indik.Kotracıları dolaştık ,cezaevine gittik .PALAyı dinledik ve cezaevini gezmeye başladık , içeri girer girmez pişman oldum.İnsanların acı çektiği yerleri ellerim cebimde dolaşmaktan nasıl keyif almayı düşündümde oraya girdim.Sanırım sayın kocamda rahatsız oldu ki hemen geri çıktıkSahilde çay bahçesinde biraz oturduk.Sonra şöyle bir plan yaptık, araba ile yarımadanın etrafını dolaşıp , yemek yiyip aynı yolu yaya gidelim dedik.Yaolun yarısına kadar herşey çok iyiydi, sonra o kadar çok korktum ki , bilmem kelimeler yeter mi anlatmaya.Nefes alamayacağımı , öleceğimi , uçacağımı hissettim.Ağlamaya başladım , sayın kocam panik etmemeye çalışırken içimin dışıma çıktığını hissettim.Allahın ve tabiatın büyüklüğü karşısında bizim bir hiç olduğumuzu farketmek beni çok korkuttu.Bende bu evrenin parçasıyım ama o benden çok büyük ve korkutucu.Çok Ama Çok Korktum.Sonra gemi maketleri aldık , SİNOPa özgü MANTI ve NOKUL yedik şahaneydiler.Şimdi de çay bahçesinde çay içiyoruz.
19 Temmuz 2006
09:30 = ÜNYE deki otelimizin ÜNYE PARK OTEL  restaurantındayız.Kaldığım yerden devam edersem, gece uyuduk sabah 08:00 de kahvaltıya indik.Sonra plaja, hava bulutlu idi ama keyifle güneşlenip 2 kere denize girdik.Saat 13:00 gibi otelden ayrıldık ve ÜNYE yoluna koyulduk.Önce GERZEye gelmeden benzincide durup sütlaç yedik, sonra ALAÇAM da GEYİKKOŞAN ÖĞRETMENEVİnde öğle yemeği yedik.SAMSUN merkezde arabayı ben aldım.ÜNYE ye kadar geldik.Geldiğimizde saat 18:30 du.Sayın kocamın asker arkadaşı ve ablası bizi karşıladı , otele yerleştik , duş alıp üstümüzü değiştirdik.Otelimiz çok güzel ben çok sevdim.Saat 20:00 de arkadaşımız bizi aldı hoş bir balıkçıya götürdü.Deniz levreği yedik , çok güzeldi.Tatlı olarakta fındık ezmesi üzeri bal üzeri muz ve şeftali BOMBA deniyormuş hakikaten öyleydi.22:30 gibi otelimize döndük ve uyuduk .